• اول ایران، بزرگترین پایگاه آنلاین فروش تک و عمده سیمکارت های اعتباری و دائمی
۰۹۱۵۰۰۳۶۳۰۰ - ۰۵۱۳۶۳۰۰۰۰۰
 

هر آنچه درباره رومینگ باید بدانید...

نوشته شده توسط اول ایران در تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
هر آنچه درباره رومینگ باید بدانید...

هر آنچه درباره رومینگ باید بدانید...

رومینگ امکان استفاده از تلفن همراه برای برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک و استفاده از دیتا در خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور را فراهم می‌کند؛ بنابراین تنها زمانی که مشترکی از یکی از این سرویس‌ها استفاده کند، هزینه رومینگ برای او محاسبه خواهد شد و این‌طور نیست که به محض ورود به کشورهای دیگر، هزینه رومینگ برای سیم‌کارت افراد در نظر گرفته شود.
ممکن است تصور کنید به محض ورود به کشورهای دیگر، هزینه رومینگ برای سیم‌کارتتان محاسبه می‌شود، اما این طور نیست.
صرف‌نظر از مسافرت یا عدم مسافرت به خارج از مرزهای کشور، در صورت برقراری ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه کشورهای همسایه، هزینه‌های رومینگ بین‌الملل مطابق با تعرفه آن کشور محاسبه خواهد شد؛ از آنجاکه در شهرها و نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه‌های تلفن همراه کشورهای همسایه، همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه آن‌ها وجود دارد، در سفر به این نقاط به دلیل هم‌پوشانی از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده نکنید بلکه از داشتن آنتن شبکه اپراتورها اطمینان یافته و سپس برای برقراری تماس اقدام کنید تا هزینه‌های ناخواسته رومینگ را متحمل نشوید.
هزینه مکالمات سرویس رومینگ بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه محاسبه می‌شود، پس بهتر است دقایق مکالمات خود را کامل کرده و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنید تا متحمل هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط نشوید.
تعرفه‌های اعلام‌شده رومینگ در اپراتورها، شامل بخش‌های تماس با ایران، تماس با همراهان در همان کشور و دریافت تماس از طرف ایران است. در صورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور میزبان، هزینه مکالمه برای تماس‌گیرنده و مخاطب مطابق با تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود. البته در صورت تماس با کشور ثالث، هزینه‌ها مطابق با تعرفه بین‌الملل کشور میزبان محاسبه می‌شود که از تعرفه تماس با ایران بیشتر است.
با فعال کردن سرویس رومینگ، اینترنت رومینگ و اینترنت گوشی همراه هنگام سفر می‌توان از اینترنت همراه استفاده کرد. البته بسته‌های اینترنتی اپراتورهای داخلی هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیرفعال می‌شود و هزینه اینترنت بر اساس حجم مصرفی و مطابق با تعرفه اعلام‌شده و هزینه استفاده از این خدمات بر اساس تعرفه رومینگ محاسبه خواهد شد.
هر یک از سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری شرایط خاص خود را برای استفاده از سرویس رومینگ دارند. در صورتی که سرویس رومینگ برای سیم‌کارتتان فعال نباشد، برای فعال‌سازی باید به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنید. شاید یکی از مزایای مهم استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری در سرویس رومینگ، امکان کنترل هزینه آن با توجه به اطلاع از میزان شارژ سیم‌کارت باشد و اینکه در صورت اتمام شارژ تلفن همراه، امکان انتقال شارژ از ایران توسط بستگان وجود دارد.

در سیم‌کارت‌های دائمی، در صورت افزایش کارکرد تلفن همراه بیش از مبلغ ودیعه، اپراتورها مجاز به قطع تلفن همراه بوده و مسئولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع بر عهده مشترک است. ضمن آنکه احتمال انتقال بخشی از مبلغ کارکرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.
همچنین با توجه به پرداخت هزینه مکالمات رومینگ به اپراتور طرف مقابل خارجی، این هزینه از مشترک دریافت شده و مسؤولیت پرداخت آن به هر میزان برعهده مشترک است.

رومینگ همراه اول

روش های اطلاع و فعال / غیرفعالسازی رومینگ

- شماره گیری کد دستوری : ستاره ۱۰ ستاره ۲۹ مربع *۱۰*۲۹#
- ارسال پیامک ۲۹ به سرشماره پیامکی ۱۰
- شماره گیری کد دستوری : ستاره یک ستاره شش مربع *۱*۶#

نحوه استفاده از رومینگ :

* روش شماره گیری در هنگام استفاده از سرويس رومينگ

موبايل ******** ۰۰۹۸۹۱
شماره ثابت (تهران) ******** ۰۰۹۸۲۱

* روش جستجوي شبكه

خودكار (Automatic)
دستي(Manual): در صورت پیدا نکردن شبکه تلفن همراه در کشور میزبان با مراجعه به Setting گوشی ، گزینه Manual را انتخاب نموده و سپس اپراتور مورد نظر را انتخاب نمایید. نمایید.تنظیمات براساس نوع گوشي متفاوت می باشد ؛ چند نمونه در ذيل آمده است :

Iphone
Menu > Setting > Carriers > Automatic (Off) > Operator name

Nokia
Menu > Setting > Phone setting > network [select]ion > Manual > Operator name

Samsung Galaxy
Menu > application > setting > wireless and network > mobile Network > Network Operators > Operator name

نکات ضروری و قابل توجه در رومینگ

- در صورت بر قراري ارتباط بين دو تلفن همراه ايراني در كشور میزبان هزينه مكالمه براي تماس گيرنده و مخاطب مطابق با تعرفه های رومینگ محاسبه خواهد گرديد.
- مراقب باشید هنگام نصب اپلیکیشن های اجتماعی مانند IMO گزینه "ارسال پیامک خودکار برای مخاطبین تلفن همراه خود " را غیر فعال نمایید .
- برای فعال شدن برنامه Face Time و I Massage در گوشی های آیفون در حالت رومینگ ، پیامک فعال سازی بصورت خودکار ارسال می گردد که این پیامک ها با هزینه رومینگ محاسبه میشود .
- تعرفه های اعلام شده رومینگ ، فقط برای تماس با ایران می باشد. در صورت تماس با کشور ثالث، هزینه ها مطابق با تعرفه بین الملل کشور میزبان محاسبه می شود که از تعرفه تماس با ایران بیشتر می باشد .
تعرفه های رومینگ اعتباری با رومینگ دائمی یکسان است.
روشهای اطلاع از تعرفه های رومینگ و مکالمات بین الملل ، در کشور مورد نظر :
- تماس با ۹۹۹۰
- ارسال پیامک با متن "نام یا کد کشور بدون صفر" به ۸۰۷۰
- ارسال پیامک با متن R" ، نام یا کد کشور بدون صفر" به ۹۹۰۰۰۹

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید

شركت گوگل آماده می‌شود تا سرویس...

شماره های خانوادگی ،شماره های پشت...

طرح روزهای گرم حرفی یکی از طرح های...

0915-003-6300 پشتیبانی اول ایران
انبار 4200-3638-051