• اول ایران، بزرگترین پایگاه آنلاین فروش تک و عمده سیمکارت های اعتباری و دائمی
۰۹۱۵۰۰۳۶۳۰۰ - ۰۵۱۳۶۳۰۰۰۰۰
 

تغییر سرور DNS روی ابزارهای اندرویدی

نوشته شده توسط مدیر وب سایت در تاریخ ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تغییر سرور DNS روی ابزارهای اندرویدی

تغییر سرور DNS روی ابزارهای اندرویدی

سیستم نام دامنه یا DNS ‏(Domain Name System) یکی از عناصر حیاتی اینترنت در قالبی است که امروزه آن را می‌شناسیم. در واقع استفاده این‌چنینی از اینترنت بدون وجود DNS امکان نداشت زیرا با توجه به اهمیت روزافزون نام‌ دامنه‌ها، سرورهایی که از آن‌های برای جستجوی دامنه‌ها استفاده می‌کنیم به یک بخش جدایی‌ناپذیر از تجربه مرور اینترنت‌مان تبدیل شده‌اند. ما در این مقاله توضیح خواهیم داد که چطور می‌توانید اندروید را برای استفاده از سرور نام دامنه دلخواه خودتان پیکربندی کنید.
Irancell.ir یک نام دامنه است و وقتی می‌خواهید از سایتی که این نام به آن اشاره دارد بازدید کنید، رایانه یا تلفن هوشمند شما به یک سرور DNS متصل می‌شود تا این نام را به یک آدرس IP عددی ترجمه کند. شما می‌توانید سرور مذکور را چیزی شبیه به یک دفترچه تلفن در نظر بگیرید که نام‌های قابل حفظ کردن برای انسان را گرفته و به جستجوی یک رشته عددی متناظر با آن می‌پردازد که از طریق آن می‌توانید با طرف مقابل تماس برقرار کنید.

یک نکته قابل تامل این است که همه سرورهای DNS یکسان ایجاد نشده‌اند. به‌عبارت ساده‌تر بعضی از این سرورها سریع‌تر از دیگران هستند و در عین حال ملاحظات حریم خصوصی و امنیت نیز باید برای استفاده از آن‌ها در نظر گرفته شود زیرا هر کسی که کنترل سرور DNS را در اختیار داشته باشد کاملا می‌داند که شما از چه سایت‌هایی بازدید کرده‌اید.

سرورهای DNS قدرتمند زیادی مانند Google Public DNS، OpenDNS و همچنین CLoudflare وجود دارند که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین ممکن است تامین‌کننده سرویس اینترنت یا اپراتور اینترنت موبایل‌تان توصیه کند که برای بهبود سرعت از یک DNS خاص استفاده کنید.

از نظر کلی، تنظیم ابزار مورد استفاده‌تان برای استفاده از یک سرور DNS خاص، کار ساده‌ای است. شما صرفا باید آدرس سرور DNS مورد نظرتان (مثلا 1.1.1.1) را در تنظیمات ابزار پیکربندی کرده و از آن بخواهید بجای سرور DNS پیش‌فرض از این سرور جدید استفاده کند. با این‌حال انجام فرآیند مذکور می‌تواند برای بعضی از کاربران پیچیده باشد و به همین دلیل در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید

روش دریافت، استعلام موجودی کوپن و روش...

برای قطع کردن پیام های تبلیغاتی فقط...

همراه اول در راستای شعار هیچ کس تنها...

0915-003-6300 پشتیبانی اول ایران
انبار 4200-3638-051